מרית בן ישראל
סופרת, חוקרת תרבות ואמנית בינתחומית, תלמידה של יוסף הירש.
ממייסדי בית הספר לתיאטרון חזותי, ממייסדי ספריית גן לוינסקי למהגרי עבודה ופליטים, מנהלת אמנותית של חממת האמנים ותוכנית הרזידנסי של תיאטרון הקרון. לימדה והופיעה בארץ ובחו"ל.
בבלוג שלה עיר האושר היא כותבת על אמנות בין תחומית ועל אגדות.
בין ההצגות שיצרה (למבוגרים): "מוכרת הגפרורים" טקס אשכבה, "נסיך ב-3 חלקים, פסל תיאטרלי", "הוי, אילו..." בעקבות עגנון, והסרטים "ריקוד הפנים של חוה", ו"כחול עם זנב" (בשיתוף עם המלחין איתן שטיינברג). בעשור האחרון מתמקדת בכתיבה ובליווי אמנותי.
ליוותה את כל הצגותיה של נעמי יואלי לילדים ולמבוגרים. בין הצגות הקרון שליוותה וחנכה: "אגדת הדוכיפת", "פיראט באמבט", "קו נקודה", "מעיל הפלאים", "תהיה בריא מוריס מגי", "רכבת המתנות של סבא וסבתא" ועוד. רבות מן ההצגות שליוותה זכו בפרסים בארץ ובחו"ל.
"קרקס קוביות" הצגת הקרון שביימה בשיתוף עם גליה לוי גרד זכתה בפרס הצגת השנה הבינתחומית בתחרות פרס הבמה להצגות ילדים 2012, בפרס ההצגה הטובה ביותר בפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות בסלובקיה, 2010 ובפרס ההצגה הטובה ביותר בפסטיבל האדום במוסקבה 2014.
"יואל אמר", הצגת הקרון שביימה, זכתה בארבעת הפרסים הגדולים של פסטיבל חיפה 2014, ביניהם פרס הבימוי ופרס ההצגה. וכן בפרס הצגת השנה לילדים בטקס פרסי הבמה 2015.
ספרי העיון שכתבה עוסקים בפנים הרבות של האמנות הבין תחומית:
חפץ לב – יסודות תיאטרון הבובות האמנותי (בשיתוף עם רוני מוסנזון נלקן, הוצאת כרמל 2009), סיפורים יכולים להציל (עם עובד וסל תרבות 2012), כשדויד גרוסמן פגש את ויטו אקונצ'י, על אמנות הגוף בספר הדקדוק הפנימי (קו אדום אמנות, הקיבוץ המאוחד 2019), קולה של המילה - מבחר מאמרים על שירה-פרפורמנס (עורכת, הוצאת בבל והזירה הבינתחומית, 2004).
כמו כן פרסמה מאמרים בבמות שונות, ב"היסטוריה ותיאוריה, פרוטוקולים", כתב העת המקוון של בצלאל, בכתבי העת "אורות" ו"מקף", באנתולוגיה "עם שתי רגליים עמוק בעננים" בעריכת הגר ינאי וד"ר דניאלה גורביץ' ועוד.
כתבה את הרומנים: אסור לשבת על צמות (הספריה לעם של עם עובד, 1996, זכה בפרס וינר לסיפורת חדשה), טבע דומם, סדרת ספ לסיפורת עכשווית, הקיבוץ המאוחד 2005, ובנות הדרקון (הקיבוץ המאוחד, 2007).
לבלוג "עיר האושר" של מרית בן ישראל לחצו כאן